18 אפריל 2015

Widgets

Widgets

Widgets

Widgets

תערוכת האופנה של קארל לאגרפלד נפתחה בבון, גרמניה



טרם קם בהיסטוריה של מעצבי האופנה, מעצב/ אמן פורה כקארל לאגרפלד.

כיום שמו מיצג כמות עצומה של עבודות כמו גם אופי אייקוני שעלה וצמח במחצית השנייה של המאה העשרים ושולט ביד רמה במסלולי האופנה של מילאנו ופריז.

הכישרון הלא יאמן משתרע לרוחב יריעת ענק המתבטאת ( וברוב המקרים עדין בימים אלו) בעיצוב מספר רב של קולקציות בשנה לקלואי, פנדי, לאגרפלד והמפורסם שבהם, בית שאנל.

המוזיאון לאומנויות בבון מקדיש תערוכה ליצירות מופת מתוך ארבעת בתי האופנה בשיתוף עם ליידי אמנדה הארלך, היועצת והמוזה הוותיקה שלו לאחת התערוכות המקיפות של עבודתו עד היום.





 "זו אינה רטרוספקטיבה", מעידה אמנדה. " זו פרספקטיבה לעתיד".  כך באירוע הפתיחה, לבושה בחצאית שחורה עם שובל תחרה וחולצה הנסגרת בפנינים בעיצוב של לאגרפלד לשאנל.

"הרעיון להראות את עבודתו השלמה כפי שטרם הוצגה עד כה. אפילו קופסת התאורה  עליה הוא מאייר הובאה מפריז. עליה מונחים סקיצות שלו כאילו זה עתה נמצא בתהליך עיצוב. ניירות ועפרונות פסטל מפוזרים. הכול מתחיל בשולחן העבודה. יש לו כחמישה כאלו בכל חלל עבודה. בחלקם גם ספרים ודוגמאות בדים. כל שולחן מוקדם לפרויקט אחר" מתארת הארלך.  האווירה בתערוכה נשית וקלילה.

Chloé by Karl Lagerfeld, Spring-Summer 1994 (Detail), Chloé Archive
Chloé by Karl Lagerfeld, Spring-Summer 1994 (sketch and dress) and Chloé by Karl Lagerfeld, Spring-Summer 1983, Angkor (sketch and dress), Chloé archive,

1.      Chloé by Karl Lagerfeld, Spring-Summer 1972, Rachmaninoff dress | CHANEL, Studio Chanel Pre-Collection Spring-Summer 2012. Two Sketchs by Karl Lagerfeld for FENDI, Fall-Winter 1993-1994 and 1979-1980, Chloé, Drawing  Karl Lagerfeld, Courtesy Fendi Archives.

Karl Lagerfeld, Modemethode (Ausschnitt), 2015, Foto: Jens Utzt, Studio Condé Nast 2015


המוצג הראשון ביותר הוא גם האישי ביותר: מעיל עם כתפיים חשופות בצמר צהוב אותו עיצוב בשנת 1954 וזכה בפרס וולמארק.



בהמשך כמה מהפרוות הידועות ביותר של פנדי, תיקי הבאגט, הזוהר, החיות והנשיות בשמלות שנות ה- 70 וה – 80 של קלואי, חלקם מתואמים עם הפיאות הנוכריות המוגזמות של אותם זמנים, לייזה מינלי וג'רי הול כדוגמניות.
כל זה עוד לפני 60 מראות של שאנל המחולקות למחלקות כגון " השמלה כמדים", "ארכיטיפים", " האבולוציה של הטוויד", השוואות בין התקופות השונות, איורים וסקיצות לרוב וכמובן אוסף מושלם של שמלות נשף הוט קוטור בצבעים מרהיבים.

בתקרה תצוגה מטורפת של נייר לבן היוצא כביכול מתוך ספרים ומחברות המיצגים רעיונות שעדין לא בוצעו. ניירות סקיצה ריקים המחכים לקולקציות הבאות ולדרכים בהן קארל יוביל אותנו בעתיד בגאוניות ורגישות של אמן יוצא דופן.




תמונות באדיבות המוזיאון לאומנויות בבון
Photo: Courtesy of the Bundeskunsthalle Bonn

Karl Lagerfeld : ModeMethode, נפתחה ב 28 במארס ב - Bundeskunsthalle Bonn

ותימשך עד ה -13 בספטמבר, 2015.

CHANEL,Ready-to-Wear, Spring-Summer 2011 (detail),Photo  Karl Lagerfeld


“Karl Lagerfeld : ModeMethode” opens March 28 and will be on view at the Bundeskunsthalle Bonn through September 13, 2015.

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה