02 מרץ 2015

Widgets

Widgets

Widgets

Widgets

לונדון. שבוע אופנת סתיו/חורף 2015, 2016.


 
Simone Rochas

 

תחרה, רקמה ואפליקציות. אומנויות בעבודת יד.

צבעים עשירים ועמוקים. וגם שחור. רומנטיקה, הכפר האנגלי, פרחים והדפסים למול חייטות וגבריות.

יצירתיות מופלאה. שנות ה 60 וה 70 . ליידי לייק.

האופנה הלונדונית היא ההפך הגמור מרצינית וחמורת סבר. אולי השלטון כן, אך המעצבים כנראה לא קבלו את המזכר.. תשכחו ממינימליזם, מאיפוק, מלצמצם רק למה שצריך. אופנה , בסופו של דבר היא ההתגלמות המיותר והלא מחייב. מדוע לחשוב אחרת, אם כן?רעיונות, טקסטורות, יצירתיות , חגיגה. כך נראה שבוע האופנה בלונדון. תוסיפו פרווה, סריגים, פיג'מות, אביזרים, חוש הומור, שילוט חוצות, פחד מהחלל הריק. הטבע, לפי אריסטוטל, שונא ואקום, חלל ריק. מסתבר שגם מעצבי אופנה. שילוב יחדיו של אורנמנטים וטכנולוגיה מתקדמת בוחנים מחדש אייך לעטר ולקשט.  דמאסק, ברוקד, תלת ממד, ופלסטיק שקוף מגשרים בין עבר לעתיד.

לאן חזרנו? שנות ה- 60 ? כן. שנות ה- 70? כן. שנות ה- 80? כן.

זה לא מקרי שחזרנו לכל התקופות יחד בחיפוש אחר משהו חדש. אנו בדור שרוצה הכל ומכיר הכל.

ארדם משחזר דוקא את עצוב הפנים של שנות ה- 50 לרבות המגזינים ותצלומים ישנים.  בדים ישנים, ברוקאד, תחרה, פרחים , כל אלו בגזרות קלאסיות , במעילים עם חגורה, בגזרת A, מכפלות מודגשות, זהב, בוקלה, צארוני גולף, תחרה עד הרצפה, ככל העולה עלה דמיון. רומנטיקה במיטבה.

Burberry Prorsum by Christopher Bailey


 הדפסים, עבודת  טלאים, עבודות יד. אוירה בוהמיינית, פייזלי. שילוב מראות, עירוב תרבויות. מאוד שנות ה- 70. פונצ'ו ופרנזים, ז'קטים בהדפסים, שמלות פרחוניות. גזרות מרהיבות.
צבעים עשירים, אפקט שכבות של טקסטיל, אומנות , רקמה. כל כך הרבה דברים נפלאים בתצוגה שמובילה אותנו בעיני, לבוהמייניות של שנות ה- 70. המעצב, כריסטופר ביילי, אינו מסכים.  שילוב אומנויות-כן. שילוב עבודות היד בעולם הדיגיטלי בו אנו חיים.






 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Christopher Kane


סקס אפיל, חומרים שקופים, פרטים הלקוחים מהלבשה תחתונה, תחרה, חושניות נשגבה. "הכל זה אהבה ואומנות, בחיים כמו באופנה". כך אומר המעצב." הבגד משקף את רגשותיי". עיצוביו הולכים עם הבד וגוף האישה בקימורים מעודנים העטופים שמלות משי, סקסיות אך לא גרוטסקיות. "החושני  במשחק למול המדעי", הוא מסכם. המעצב הקדיש את התצוגה לאמו שנפטרה שבוע קודם.

Christopher Kane



The J.W.Anderson


חגיגה של שנות ה 80 בבדים טווים , סריגים אמנותיים, זקטים מלורקס וחצאיות עור מיני. תרבות אורבנית עם מסיבות ענק ותזכורת ללבוש הזול. שורה תחתונה – נערות מסיבות עושות חיים.

J.J. Anderson
 

Erdem- רומנטיקה ועושר


אחת התצוגות הנפלאות ביותר. התשוקה של ארדם היא לסרטים ישנים. רומי שניידר בבוקצ'יו של ויסקונטי משנות ה 70, קים נובק בורטיגו של היצ'קוק, קלאודיה קרדינאלה בסדרה של ויסקונטי. הוא נפעם מהרעיון לקחת ביגוד מסרטים ותקופות אחרות ולעצבם מחדש. השמלות שלו יפהפיות, החיתוך הגימור, הצבעים. שלמות. משי, קטיפה, מהלכים כקסם.
בעונות האחרונות ארדם דוחף עצמו מהאופנתי והמקובל ללקוחות העשירות. כבר בעונה שעברה הקדיש הקולקציה לצמחים בחממה ויקטוריאנית. הקולקציה החדשה לוקחת צעד נוסף קדימה ביצירתיות ויוצרת יצירה מלאת דמיון. ירוק וכחול, סגול וזהב, אדום ושחור, חום וסגול. שילובים עשירים.

 
 











 

 

Christopher Raeburn


שיתוף פעולה עם וולמארק. המון דמיון, מאופנה לרוח וגלישה, בדים עשויים מחדש, תחכום, מגראיפיטי ועד אלגנטיות אורבנית.


Mulberry- בחזרה לכפר האנגלי


עם המנהל האמנותי החדש, ג'וני קוקה, שהגיע בתחילת יולי, צוות העיצוב של מולברי הביט פנימה לבתי הכפר האנגליים של התקופה הג'ורג'יאנית. סטוקו, קרניזים ודקורציות מתחום האדריכלות היוו בסיס להדפסים, לז'קארד הטווי ולרקמה. מוטיבים נאו קלאסיים הפכו תימה חוזרת. החל מהפיג'מת משי ועד מעיל בוקלה תלת ממדי בגוון השנהב המשולב ברקמה. אמנות עממית הפכה כוכב היום, עור כבש, סוודר אלפקה, חוטים מובלטים וטקסטורות נעימות ומפנקות.
 









 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

H By Hakaan Yildirim


שמלות סקסיות, כמו גם כיוונים יותר גבריים. מערכות סרוגות ונעימות, אהבתי את השילוב של ורוד עתיק ואדום.

 

 









 

 

 

 

 

 

 

 

VIVIENNE WESTWOOD’s  Red Label


קו הרד לייבל של ויויאן ווסטווד לסתו חורף 2015 הוא קצת כמו ווסטווד עצמה. היא באמת משוכנעת שתרבות מאוד חשובה. תרבות בעיניה, הוחלפה לימים בצריכה והם שני דברים שונים לחלוטין. המעצבת מאוד פוליטית ומקווה שכולם יצביעו למפלגה הירוקה. אך כמה ירוקה הבחורה שלנו? הדפסי נמר, נצנצים, תחרה ורודה, אדום דם. לדיים ויויאן יש צד פראי. אך לא רק, הצד סולידי מתבטא בטוויד, טרטן, חייטות מושלמת, אלמנטים קצת סנוביים. ההדפסים על קטיפה וקפלים רכים בהדפסי משי מעניקים את הצד הרק והחושני שהם החותמת שלה.
 
 
 


 

TOP SHOP UNIQUE- הכפר האנגלי


באישה של טופ שופ יש קצת מכולנו. בעלת קסם אישי, סגנונות משולבים, אוהבת את האזורים הפראיים של הכפר האנגלי בשמלות שסע בהדפסי פרחים יפהפיים. מנגד היא גם לא יכולה לחכות לחזור ללונדון לשובבות מסוג אחר, כתפיים חשופות, שמלות קוקטיל סטראפלס תוך לגימת שמפניה. רקמה מעוטרת, שמלות מיני מקטיפה שחורה, ירוק נוצץ משולב עם לורקס זהב ועוד. כמה שהאישה שלנו אוהבת מסיבות עם אוהבת לשוב הבית וליוקרה הפרטית שלה בכל פינה. הרטרו שולט בענק וכך כמעט בכל שבוע האופנה בלונדון.




 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Simone Rocha- חולמני, מקורי, אמנותי


אוירה של כנסיה, קטיפה כהה, זכוכיות ויטראז', שטיחי קיר עתיקים, התצוגה הייתה עשירה בבדים, צבעים והשראה אמנותית. הדגמים קצת מסתוריים, מפוסלים, ברוקד וקטיפה וסלסולים לרוב. לעיתים היא מראה שיפון שקוף המתבטאים גם בנעל ועקבים שקופים. הצבעים בצורות של ורדים דרמטיים כנגד השחור, המשבצות הקפלים, טול, שיפון, דקורציות. לבסוף שמלות דמויות שטיחים ועליהן קייפ מחויט.
לסימונה אקספרסיביות עמוקה. הקולקציה השנה פחות נאיבית ויותר היסטורית ודתית. אומנויות בעבודת יד, שהם המוטיב המרכזי השנה, מיוחדות גם אצלה. עבודתה ייחודית אך נוחה, לבישה ונעימה לעין.


 




Paul Smith: חייטות גיאומטרית

אצל פול סמית' הקו נוקשה ומרוכך על ידי משבצות. הוא מאסטר בחייטות. ותיק בבגדי גברים וסוף סוף עיצב גם לנשים. האישה שלו גם נחשקת וגם פרקטית. הבגדים שלו יחזיקו מעמד במלתחה זמן רב. הם לא מושפעים ממגמות חולפות. המכנסים באורכים שונים אך בעיקר באורך הקרסול. המשחקים הגיאומטריים שלו לא צועקים ומאוד ידידותיים.  


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mary Katrantzou- ויקטוריאניות חדשה

אצל הוויקטוריאניים זה נקרא הפחד מחלל ריק. תקופה שדחתה מינימליזם מכל וכל לעבר אין סוף דקורציה בביגוד ובעיצוב פנים בכלל.
המעצבת, ילידת יוון, הראה חדשנות ויצירתיות בין  טכנולוגיה לאומנות ועצבה קולקציה מקורית ולחלוטין מושפעת מאומנויות עבודת יד. יש אצלה מאבק בין מודרניזם מינימליסטי לבין העמוס והמעוטר. ומוסיקת הברוק ברקע של הנדל, מושר על ידי ננה מושקורי נתנו זרימה מושלמת.




 

Matthew Williamson- קיץ בחורף


סאטן בגוון לילך ברקע סיפר לנו שמתיאו ווילאמסון אוהב זוהר רק ומתון. פרוות מפנקות, פרינג' מזמש, פרחי משי, שמלות מבריקות מסאטן בשני צבעים. מעצב שהולך חזק על צבע. ורוד עז, טורקיז וצהוב שמש. אפשר לדמיין את ברזיל או דרום צרפת, היכן שהאנשים הנכונים מבלים בחורף.

 








Roksanda Ilincic- השליטה בצבע

צבעים עזים, חצאיות מתנפנפות, פרוות מרהיבות, התצוגה כמו המעצבת, אישיות גדולה מהחיים. נועז, בוהק, במיוחד המעילים עד הקרסול מעוטרים בחגורה עבה הם גם פרקטיים ולבישים. האישיות והחוזק העיקרי של המעצבת מתבטאים בגזירה, בגזרה ובצבע. ירוק, חרדל, ורוד, כתום משולבים יחדיו. חום טופי, סגול, כחול מלכותי, שילובים מרהיבים. קולקציה לכולם אך בעיקר לחובבי אופנה. רולינדה אילינסיק אוהבת קימורים וגווני אדמה משולבים עם ורוד, כחול, ושמלות צמר מדגישות חמוקיים.  




הסקירה הבאה תתמקד בשבוע האופנה במילאנו שהיה אחד הטובים שנצפו. 

שלכם בסגנון ובהשראה,

רוית

House of Holland


Paul Plotto

Paul Pilotto
תמונות- vogue.uk, vogue.fr, new york times, forbes, indigital

 

 

תגובה 1 :