22 פברואר 2015

Widgets

Widgets

Widgets

Widgets

"סין דרך המראה". תערוכת האופנה במטרופוליטן בניו יורק, שתעלה במאי הקרוב.


תערוכת האופנה במטרופוליטן בניו יורק, שתעלה במאי הקרוב תהיה אחת המשובחות, המרגשות והמיוחדות במינן.

"סין דרך המראה"


דמיינו את דלתות הכניסה המונומנטליות נפתחות ולנגד עיניכם שמלת פאייטים של טום פורד מקולקציית 2004 של סן לורן, ואותו זוהר מוזהב קורן מחלוק של קיסר סין מהמאה ה -18. פתיחה דרמטית לתערוכה השנתית של מכון האופנה במטרופוליטן בניו יורק:
"סין דרך המראה".








התערוכה תתמקד בדימויים ובתפיסה של סין באמנות, בקולנוע ובאופנה בעיניי המערב. לו היו שואלים אותי, הייתי מוסיפה לכך גם במוסיקה (פוצ'יני והאופרה טורנדוט, לדוגמא) והתמונה הייתה שלמה.

במרכזן של הגלריות הסיניות במטרופוליטן, מדהימה ביופיה השמלה שעצבה שרה ברטון לאלכסנדר מקווין בהשראת שושלת המינג. עבודתה, כמו גם השמלה בכחול לבן של רוברטו קאבלי, יוצגו לצד כדי פורצלן סיניים בכחול קובלט עם דמויות הדרקון מהשנים הראשונות של המאה ה 15. מרגש!






התערוכה תפגיש אופנה עילית ,הוט קוטור עם חפצי אמנות ובכך יחגגו מאה שנות אמנות אסיאתית במטרופוליטן. לא לרוץ לשדה התעופה. התערוכה תפתח רק בחודש מאי, אבל החודש, כמה ימים לפני תחילת השנה סינית, יצאה ההכרזה.
מכון האופנה והמחלקה לאומנות אסיאתית מבקשים לחקור ולהמחיש כיצד סין הציתה את הדמיון בעולם האופנה במשך מאות בשנים והעיוותים היצירתיים הרבים  שנוצרו במציאות התרבותית והמיתולוגית. אופנה העילית תיפגש ותוצג צד בצד עם תלבושות, ציור, פורצלן ואומנויות סיניות אחרות ואנו נגלה כיצד משתקפים בה הדימויים הסיניים ואייך תורגמה בעיניי המערב.


 עוד מהתקופה בה היה המגע הראשון בין אירופה לסין במאה ה 16 , המערב הוקסם מהדמויות, המוטיבים והחפצים האניגמטיים מהמזרח שנתנו השראה לעיצובים כדוגמת פול פוארט לאיב סן לורן ,שבאופנה שלו מושרשים רומנטיקה, נוסטלגיה וסיפורי אגדה. דרך ההשתקפות באופנה אנו רואים מעצבים ששלבו תרבויות והשתמשו במוטיבים אסתטיים ובמסורת התרבותית הסינית.



בתערוכה יוצגו יותר מ- 130  פריטי אופנה עילית ואוונט גארד מוכן ללבישה, לצד אומנות סינית. מוטיבים מהקולנוע יציגו כיצד המערב תופס את סין והחשיבות של מדיה זו להבנת העושר של ההיסטוריה הסינית. בגלריות יוצג מבחר עצום של חפצי אומנות סינית מהמאה ה- 17 ועד היום ותלבושות האופרה הסינית.

אנה וינטור, עורכת ווג, ששמה רשום על דלת מכון האופנה במוזיאון בעקבות עבודת המגבית שעשתה, מעידה בשיחתה עם אנדרו בולטון, אוצר התערוכה ומקסוול הירן, ראש מחלקת אומנות אסיאתית במטרופוליטן, כי זו התצוגה הגדולה ביותר שהוקמה. אפרופו, הגב' ווינטור לבשה מעיל עם מוטיבים סיניים של אלכסנדר מקווין באותה שיחה...הם דנו בחשיבות שיתוף הפעולה עם סין והעושר של הארץ. התערוכה תתפרס על מכון האופנה והגלריות ויהיה דיאלוג בין השניים. יראו קטעים מ"הקיסר האחרון" של ברטולוצ'י  ו"הרימו את המנורות האדומות" של ז'אנג יימו, סרטים של אנג לי ועוד. יהיו דיאלוגים בין בגדים לחפצי האומנות שלא יהוו רק רקע לבגדים אלא ייקחו חלק פעיל בתערוכה.


בינתיים ננחש מה ילבשו ג'ניפר לורנס וגונג לי בערב הגאלה..






רשימת המעצבים בתערוכה תכלול את כריסטובל בלנסיאגה, בולגרי, שרה בורטון לאלכסנדר מקווין, קארטייה, רוברטו קבאלי, קוקו שאנל, כריסטיאן דיור, טום פורד לאיב סן לורן, ג'ון גליאנו לכריסטיאן דיור, ז'ן- פול גוטייה, ולנטינו, מארק ג'ייקוב ללואי ויטון, צ'רלס ג'יימס, קארל לאגרפלד לשאנל, ז'ן לנווין, ראלף לורן, גודית' ליבר, כריסטיאן לובוטין, אלכסנדר מקווין, אלכסנדר מקווין לג'יבנשי, דריס ואן נוטן, ז'ן פאטו, פול פוארט, איב סן לורן, פול סמית', ויויאן טאם, ג'אמבטיסטה ואלי, ויויאן ווסטווד, ג'ייסון וו, ועוד רבים.











 שלכם ב-סגנון והשראה,

רוית

סגנון והשראה עם רוית


תמונות- The Costume Institute, The Metropolitan Museum of Art





אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה