05 אפריל 2015

Widgets

Widgets

Widgets

Widgets

משכית, בית אופנת העילית של ישראל קם לתחיה.

הכירו את היוזמת, החולמת, המעצבת, הכוח ,העוצמה, העדינות והנחישות מאחורי המהלך המדהים להקמה מחדש של בית האופנה המצליח ביותר בישראל בכל הזמנים, 20 שנה לאחר סגירתו;

שרון טל, מעצבת אופנת עילית, מעצבת "משכית",

המותג שהותיר אחריו מורשת נצחית וסגנון מרהיב ומקורי, ובראשו האהבה והחיבור אל המקום - ישראל.

נכיר את המעצבת, הכשרתה והיכולות המדהימות שלה ונצלול לתוך קולקצית ההשקה- "הומאז' "למשכית ההסטורית ולקולקציה החדשה "סתיו-חורף 2015".


מי היתה משכית? מסע קצר בזמן..


מאז הוקמה "משכית" ב-1954 על ידי רות דיין, לא היה לה אח ורע בתעשיית האופנה הישראלית. ב-40 שנות פעילות בהן הועסקו בה לא פחות מ-2,000 עובדים ודגמיה נמכרו בבתי הכולבו הנחשקים בעולם והוצגו בתצוגות משותפות עם דיור, ז'יוונשי ואיב סאן לורן. היא יצרה מפעל ישראלי פורץ דרך. משכית יצרה אינספור פריטים נחשקים מתוך אומנותם המסורתית של עולי ישראל, מסורת שנשמרה לעיתים במשך מאות שנים, והתאימה אותם במדויק להלך הרוח העכשווי של התקופה - במילים אחרות, היא יצרה אופנה.

משכית בעולם, דיור, ג'יבנשי, איב סן לורן, ווג





רות דיין במשכית


יעל דיין מודדת משכית



שמלת הטוגה המקורית





לאחר שנים ארוכות בהן עבדה בשניים מבתי האופנה החשובים בעולם, אלכסנדר מקווין ולנווין, החליטה שרון לשוב וליצור בישראל, מתוך ידיעה ברורה שתרצה להמשיך ולעסוק באופנה גבוהה, איכותית ומקורית. לצדה נזקפו הקשרים העמוקים שיצרה במשך השנים - ובהם בעלי מלאכה וספקים שרק למעטים גישה אל אוצרותיהם - כעת עמדה בפני שרון המשימה המאתגרת להקים בישראל בית אופנה חדש, שונה ומרענן.

בקריאה מקרית של כתבה על בית האופנה משכית הבינה שרון כי הערכים והחזון על ברכיהם היא שואפת להקים את בית האופנה החדש, הן אמנותית והן ערכית - כולם כבר התקיימו בימי המותג הישראלי האגדי. היא יצרה קשר עם רות דיין, מקימת בית האופנה, וכיום בת 98, והחברות האמיצה שנקשרה ביניהן הובילה את שרון למסקנה החד משמעית - זהו הרגע להפיח חיים בבית האופנה הנצחי, ולהשיבו  לפעילות.

תצוגת האופנה הראשונה. קולקצית הומאז'

שרון ורות יצאו יחד למסע בן למעלה משנתיים בארץ ובעולם, בעקבות בית משכית: המותג שהותיר אחריו מורשת נצחית וסגנון מרהיב ומקורי, שבראשו האהבה והחיבור אל המקום - ישראל. במהלך המסע פגשו בותיקי משכית, מן המוכרות ובעלי המלאכה השונים ועד הלקוחות המסורות, ותהליך הקמת משכית מחדש קרם עור וגידים.



כעת קמה לתחייה משכית החדשה תחת כתב ידה וסגנונה האישי של שרון טל, ושואבת השראתה ממורשת המותג והיצירות העל-זמניות שלו. הקולקציה הראשונה חשפה את הומאז' 2013 -
קולקציית קדם השקה של מותג רענן, שממזג בתוכו ערכים של איכות עילית ללא פשרות, ייחוד, אותנטיות, וחיבור למקום ולהיסטוריה ממנו הוא מגיע. הקולקציה נוצרה בהשראת התרבויות המגוונות בישראל, ההיסטוריה העשירה של המקום, הארכיאולוגיה והתוואי הגיאוגרפי. 40 הפריטים באוסף עוצבו בקפידה, כשבכל אחד מהם מהדהדת עוצמתה של משכית.








מחווה לשמלת הטוגה בגרסה עדכנית












כמחווה לבית האופנה המקורי נראו ציטוטים לפריטים האיקונים של המותג דרך עיבודים מקוריים ופרשנויות חדשות לצלליות, חומרים, טכניקות וסוגי רקמה ותכשיטים, ועד שימוש בבדים ייחודיים ואיכותיים.

משכית מזקקת את מהות המותג האגדי, ובוראת מחדש את מורשתה לפי תפיסתה של שרון טל. היא בוחנת את העבר, מעניקה לו רלוונטיות עכשיות. בעיניי יפהפיה.



והנה טעימה מקולקצית סתו חורף 2015.
בקולקציה החדשה ההשראה מיתולוגית, העיצוב עדכני, עם סיפור מרגש על סגירת מעגל בין עבר, עתיד ואהבה גדולה לעבודת היד.
בפוסט הבא.






מעיל המרווה


מעיל המדבר




 


ועוד קצת על השנה המרגשת שעברה על משכית:

מאז השקתה של משכית המחודשת צועד המותג קדימה, ובמהלך השנה האחרונה ציין לא מעט הישגים מרגשים:

       משכית הציגה ארבע תצוגות אופנה שונות: בשבוע האופנה במוסקבה, בשבוע האופנה גינדי תל אביב, בבית YVEL ובהיכל התרבות

       משכית השיקה קו כלות שזוכה להצלחה רבה

       רות דיין זכתה באות הנשיא

       משכית זכתה לסיקור נרחב באמצעי התקשורת הישראליים, ולאזכורים מפרגנים בכלי התקשורת הבינלאומיים: מהניו יורק טיימס ועד ווג ומארי קלייר.

       שרון טל נבחרה כפריצת השנה של עיתון לאשה, לרשימת 100 האנשים מעוררי ההשראה של מגזין טיים אאוט, ועל ידי עיתון הארץ כאחת מ- "66 נשים שצריך להכיר".







אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה